ZOOMOLOGY ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ

Τα μαθήματα είναι αυτοτελή και αποτελούνται από δύο μέρη: την "παρουσίαση", όπου αναπτύσσεται το θέμα (ομιλία, βίντεο κ.ά.) και γίνεται η αντίστοιχη συζήτηση, και την "κατασκευή", όπου οι μαθητές δημιουργούν βασιζόμενοι σε ατομικά κιτ. Κατά τη διάρκεια της κατασκευής, έχουμε τη δυνατότητα να προβάλλουμε τις μακέτες σε οθόνη σε πραγματικό χρόνο, εκμεταλλευόμενοι θεμελιώδεις ιδιότητες της αρχιτεκτονικής μακέτας, σαν να ήταν "αρχιτεκτονικοί μικρόκοσμοι"! Πριν από το τέλος της δραστηριότητας, όσοι μαθητές επιθυμούν παρουσιάζουν το έργο τους και δέχονται ερωτήσεις από τους συμμαθητές τους. Αυτή η διαδικασία ενισχύει την αυτοπεποίθησή τους, προάγει τον διάλογο και ενισχύει την ομαδικότητα, η οποία αποτελεί έναν από τους κύριους στόχους μας.

Σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, κάποιες από τις δραστηριότητές μας μπορούν να προσαρμοστούν στα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα του δασκάλου και της τάξης ή στην τρέχουσα ύλη ώστε να την ενισχύσουν ή να την εμπλουτίσουν. 

Σπίτι με Κήπο

1.01

Τα βασικά γεωμετρικά σχήματα, οι προβολές τους και η διαφορές τους από τις φυσικές μορφές, καθώς και βασικά στοιχεία της αρχιτεκτονικής μέσα από ατομικές μακέτες και ένα ευφάνταστο σενάριο!

Α' Β'

Σήματα και Σχήματα

1.04

Πώς χρησιμοποιούνται τα σχήματα και τα χρώματα στη μετάδοση των πληροφοριών στην κυκλοφορία; Και πώς σχετίζονται με τα φώτα των συτοκινήτων; Μεταφέρουμε όσα μαθαίνουμε και όσα παρατηρούμε κάθε μέρα από και προς το σχολείο στις μακέτες μας!

Α' Β'

Χαρτο-γραφώ!

1.07

Μέσα από ένα σενάριο που βασίζεται σε γνωστό παραμύθι ή που δημιουργούμε μαζί με τα παιδιά, μιλάμε για τις ορθές προβολές των σχημάτων και δοκιμάζουμε τη μεταφορά τους από τη μακέτα στις 2 διαστάσεις του χαρτιού!

Α' Β' Γ'

Πείραμα του Ντύρερ

1.10

Με αφορμή τα πειράματα των ζωγράφων της Αναγέννησης για την κατανόηση των κανόνων της Προοπτικής, κατασκευάζουμε πρωτότυπες μακέτες όπου μελετάμε τις βασικές ιδιότητές της αλλά και τα είδη οπτικής απάτης.

Γ' Δ'

Οψεις και κατόψεις!

1.13

Πώς αναπαριστούν οι αρχιτέκτονες τους χώρους και πώς "διαβάζουμε" μία κάτοψη; Μαθαίνουμε τα βασικά του αρχιτεκτονικού σχεδίου και "ζωντανεύουμε" μικρές κατόψεις!

Α'

Αγια-Σοφιά

1.16

Με αφορμή το μάθημα της Ιστορίας τής Ε' Δημοτικού και ειδικότερα το κεφάλαιο για την Αγια-Σοφιά, μία πρωτότυπη δραστηριότητα με θέμα την αρχιτεκτονική του ναού, με έμφαση στη γεωμετρία του τρούλου και τη στήριξή του.

Ε' ΣΤ'

Van Gogh

1.19

[ΕΙΔΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ/ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ]

Ένα μάθημα για τον χώρο και το τοπίο στα έργα του Van Gogh, κατασκευάζοντας μία ιδιαίτερη μακέτα του εργαστηρίου του, μαζί με τα προσωπικά αντικείμενα του ζωγράφου!

Δ'

Γη και Διάστημα

1.22

Ένα μάθημα για το διάστημα, για το ηλιακό μας σύστημα, για τη σχετικότητα των εννοιών πάνω-κάτω-αριστερά-δεξιά και για την εξέλιξη των αντιλήψεων του ανθρώπου για το σχήμα της Γης και για τη θέση της στο Σύμπαν.

Α' Β' Γ'

Χάρτης και μακέτα

1.25

Ένα εργαστήριο για τις βασικές μεθόδους απόδοσης του εδάφους στην αρχιτεκτονική μακέτα που έχει εφαρμογή σε πολλές εργασίες στο πλαίσιο των σχολικών μαθημάτων!

Γ' Δ' Ε'

Ο Δούρειος Ίππος

1.28

Ένα μάθημα για την οπτικοποίηση ενός σεναρίου μέσα από τη μακέτα, που συνδυάζει την ιστορία, τη ζωγραφική και τη μηχανική!

Γ' Δ'

Μνημεία και Χρόνος

1.02

Πώς και γιατί παλιώνουν τα κτήρια και πώς αποτυπώνεται ο χρόνος στα μνημεία; Μέσα από το λεξιλόγιο της κλασσικής αρχιτεκτονικής προσεγγίζουμε μερικά από αυτά τα σύνθετα θέματα...

Δ' Ε' ΣΤ'

Ο Παρθενώνας

1.05

Μέσα από τα βασικά στοιχεία του λεξιλογίου της κλασσικής αρχιτεκτονικής μαθαίνουμε για τους αρχαίους ναούς και ειδικότερα για τον Παρθενώνα και συνδυάζουμε το σχέδιο με την κατασκευή και το κολάζ για να κατανοήσουμε μερικές αξίες... αιώνιες!

Α' Β'

Ο Πύργος της Πίζας

1.08

Με αφορμή τον περίφημο Πύργο της Πίζας, μιλάμε για τις προβολές του κυλίνδρου, για σπείρες,αναπτύγματα και κατασκευαστικά... προβλήματα και κατασκευάζουμε τους δικούς μας πύργους, με απλά και οικεία υλικά!

Β' Γ' Δ'

Ηρωες και Αφηγητές

1.11

Ακολουθώντας κανόνες εμπνευσμένους από οικεία παραμύθια, τα παιδιά δημιουργούν τους δικούς τους μικρόκοσμους και αναγνωρίζουν βασικές χωρικές σχέσεις και τη σημασία του προσανατολισμού!

Α'

Γέφυρες (Ι)

1.14

Με αφορμή τη μυθολογική διάσταση των ποταμών, μαθαίνουμε για τις γέφυρες και τους τρόπους κατασκευής τους αλλά και για τις γέφυρες ως μνημεία!

Β' Γ' Δ'

Η κάμαρα του Εημς

1.17

Προσεγγίζουμε την προοπτική με μία κατασκευή: ζωγραφίζουμε και συναρμολογούμε το περίφημο δωμάτιο του Έημς, στο οποίο οι παραμορφωμένες αναλογίες δημιουργούν εντυπωσιακές οπτικές ψευδαισθήσεις!

Α' Β' Γ'

Το Κάστρο της Νάξου

1.20

[ΕΙΔΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ/ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ]

Η αρχιτεκτονική της Νάξου και του Κάστρου της Χώρας, μέσα από τη "γλωσσολογική" προσέγγιση, αναλύοντας τον χώρο με τις έννοιες του λεξιλογίου και του συντακτικού...

ΣΤ'

Νυχτερινά δίκτυα

1.23

Ηλεκτρικά κυκλώματα, τα κτήρια ως μηχανές, η μορφή σε σχέση με τη λειτουργία: όλα συγκλίνουν σε ένα μάθημα για τους φάρους και τα δίκτυά τους!

Ε' ΣΤ'

Η τάξη μου!

1.26

Ένα εργαστήριο για τις βασικές μεθόδους αποτύπωσης του χώρου, για τις διαστάσεις και την εργονομία, που καταλήγει σε μακέτες για την τάξη που οι μαθητές... ονειρεύονται!

Β' Γ' Δ'

Τι απέγινε το...άρμα!

1.29

Με αφορμή ένα σκίτσο του Da Vinci για τεθωρακισμένο άρμα, προσεγγίζουμε τις έννοιες του μηχανισμού και της κίνησης και αυτοσχεδιάζουμε με νέες μορφές οχημάτων!

Δ' Ε' ΣΤ'

Ενα Φράκταλ Τοπίο

1.03

Με αφορμή τα μαθήματα της γεωγραφίας και τα στοιχεία της γεωμορφολογίας, μιλάμε για τα φράκταλ στη φύση και τη σχεδίαση των χαρτών και κατασκευάζουμε φανταστικούς μικροκόσμους!

Β' Γ' Δ'

Αρχιτέκτονας!

1.06

Ένα μάθημα για το επάγγελμα του Αρχιτέκτονα: πώς παίρνει ο Αρχιτέκτονας τις βασικές αποφάσεις, ποιες είναι οι ανάγκες για τις οποίες πρέπει να βρει λύσεις και ποια είναι τα εργαλεία και τα μέσα που χρησιμοποιεί; Το ανακαλύπτουμε σε πρωτότυπες μακέτες!

Α' Β'

Φωτο-ζω-γραφίζω!

1.09

Με επίκεντρο την έννοια του "κάδρου" στη φωτογραφία, προσεγγίζουμε μέσα από τη ζωγραφική και τη μακέτα μικρές ιστορίες που τις συνδέει το στοιχείο της έκπληξης!

*το μάθημα αποτελείται από  2 ενότητες

Α'

Συμμετρίες!

1.12

Διερευνούμε τις ιδιότητες της συμμετρίας στα σχήματα και τις φυσικές μορφές και κατασκευάζουμε τη μακέτα ενός χωριού με σχήματα στις 2 και 3 διαστάσεις για να εφαρμόσουμε όσα μάθαμε στη θεωρία!

Β' Γ'

Γέφυρες (ΙΙ)

1.15

Ένα μάθημα για τη γεφύρωση μεγάλων ανοιγμάτων, για τη διαχρονική σημασία των γεφυρών και πώς αυτή αποτυπώνεται στην ελληνική και τη λατινική γλώσσα που καταλήγει σε περίτεχνες μακέτες που προϋποθέτουν... συνεργασία!

Ε' ΣΤ'

Ροβήρος

1.18

[ΕΙΔΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ/ΒΙΒΛΙΟ]

Με αφορμή το υπέροχο βιβλίο "Ροβήρος ο κατακτητής" του Α. Παπαθεοδούλου (εικον. Ι. Σαμαρτζή), ζωντανεύουμε το Άλμπατρος του Ιουλίου Βερν και μιλάμε για έλικες, προπέλες και την κρυφή σημασία των λέξεων!

Γ'

Περιστεριώνες

1.21

[ΕΙΔΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ/ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ]

Η αρχιτεκτονική της Τήνου, η παράδοση της μαρμαροτεχνίας, οι τεχνίτες και τα εργαλεία τους και οι βασικές παράμετροι της αρχιτεκτονικής σύνθεσης μέσα από το παράδειγμα των περιστεριώνων...

Ε'

Γρανάζια & Μηχανές

1.24

Με αφορμή το έργο του Da Vinci, προσεγγίζουμε τις έννοιες του μηχανισμού, της τριβής και της κίνησης και εφαρμόζουμε τις βασικές τους αρχές σε μικρές μακέτες με γρανάζια!

Ε' ΣΤ'

Γέφυρες (ΙΙΙ)

1.27

Ένα μάθημα για το εκφορικό σύστημα αλλά και την τεχνολογία ως εφαρμογή της γνώσης στην επίλυση προβλημάτων!

Γ' Δ'

Ο δικός μου...Ισθμός!

1.30

Ένα μάθημα για τα τοπόσημα, τη γεωμορφολογία και την επίλυση προβλημάτων στον χώρο (το θέμα μπορεί να προσαρμοστεί σε ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής του σχολείου)

Α' έως ΣΤ'

© 2019 by ZOOMOLOGY. Proudly created with Wix.com